יום רביעי, 4 במרץ 2009

החקר.

בעיה: השפעת קירבת מי הים להזרמת השפכים על צלילות המים.

השערה: אנו משערים כי ככל שהמים יהיו יותר רחוקים מן הצינור שמזרים שפכים, כך רמת הצלילות בהם תהיה יותר גבוהה.

כלים וחומרים: כפפות גומי, בקבוקים ללקיחת דגימות.

מהלך הניסוי : הגענו לחוף "אכדייה" שבהרצלייה. (מקום שידוע כאזור שבו מזרימים שפכים לים מבית המלון הסמוך.). שמנו את הכפפות גומי ובקבוק ללקיחת דגמית ולקחנו דגמית של המים במרחק של כמטר מנקודת הזרמת השפכים. הגדלנו את המרחק מנקודת הזרמת השפכים לכ-50 מטר וגם משם לקחנו דוגמית. התרחקנו 50 מ' נוספים כך שהיינו במרחק של כ-100 מ' מנקודת הזרמת השפכים ולקחנו דגמית מים נוספת. (כל דגמית- בקבוק.). בנוסף, לקחנו דוגמית מן ה"רצועה השחורה" שהופיעה למרגלות המים. לאחר מכן השווינו בין הבקבוקים של הדגימה הראשונה, השנייה והשלישית. בנוסף, בדקנו מהו החומר השחור שגילינו. (בשלושת דגימות המים לקחנו כמות מים שווה.)
תוצאות:


מסקנות: 1) מרחק המים מהצינור משפיע על רמת הצלילות שלהם.2) החומר השחור הינו צמחים מתים אשר מתו מרמת אי-הצלילות של המים בקרבת הצינור.

המלצות לעתיד: לדעתינו כדאי להמשיך לחקור את עניין הצמחים המתים שנמצאו בקרבת הצינור. ייתכן ואלו צמחים אשר חשובים לאוכלוסיית הדגים באיזור ולגורמים חשובים נוספים אשר משפיעים אחד על השני בתופעת השרשרת. בנוסף, חשוב להמשיך לחקור את רמת הצלילות של מי הרחצה בחופים אשר קרובים לאזור הזרמת שפכים. כגון- חוף אכדיה שבו ביקרנו הינו בנוסף חוף רחצה!- לכן למען בריאות המתרחצים, מומלץ להמשיך בניסוי ואולי לסגור מספר חופים עד טיהורם משפכים.





תמונות ממהלך החקר: (צילום: בר מידני)





































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה